2014/06/09
EDITORIAL (Número 6) Revista @Alerta_Asbovoca Abril 2014
EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca número 1 (gener 2013)
2010/10/22
XVIIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA
En nom del Comitè Organitzador del Divuitè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.
Enllaç als arxius per a l'assemblea:
Convocatòria Assemblea XVII\'10.pdf
Convocatòria Elecoral 10\'.pdfDesitjo poder retrobar-nos els propers 13 i 14 de novembre a Lloret de Mar,
Salutacions,
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
2010/06/02
A d'altres paisos ho tenen molt clar!
2010/04/23
Feliç Diada de Sant Jordi 2010
En ocasions em pregunto què passaria si la Diada de Sant Jordi fos festiva, laboralment parlant.
Segurament es perdria aquest esperit cívic de "fer una escapadeta de la feina" per anar a comprar la rosa i/o el llibre per a l'estimat o estimada.
Segurament es perdria la visió de les parelles passejant somrients de bracet amb la rosa i el llibre, l'adolescent amb la rosa acabada de comprar per al seu primer amor de primavera, la noia amb més d'una rosa, el senyor seriós ben vestit portant una flor a la mà per a la seva estimada (cosa que qualsevol altre dia de l'any no faria pel què diran).
Segurament es perdria la festa cívica del llibre, la visió d'escriptors signant els seus llibres.
Per un dia es parla més dels escriptors, els llibres i les flors que dels futbolistes, els polítics i la gent de la TV.
Segurament si fos festa laboral, la majoria marxaria de cap de setmana, s'agafaria un pont més o menys llarg (qui pogués es clar) per fugir de la ciutat.
Personalment prefereixo la Diada de Sant Jordi tal i com és ara, una FESTA CÍVICA.
Hi ha coses que desitjo que canviïn, però la Diada de Sant Jordi, "que no me la toquin".
2010/04/21
Diada de Sant Jordi 2010

2010/04/18
Biomassa
Als boscos de Sant Llorenç Savall cada any es generen 2.000 tones de biomassa.
Ramon Folch al Periodico
2010/04/15
CENDRES,una reflexió sobre l'incendi de 2003 a Sant Llorenç Savall
Vídeo realitzat, ja fa uns anys, per un bon company del poble
2010/04/10
Novetats de l'aplec
Ens confirmen de Setúbal (Portugal) que vindran una trentena de bombers entre juvenils i la banda que tenen al parc.
A més vindrà una representació del seu Ajuntament, presidida pel primer tinent d'alcalde i responsable de Protecció Civil i Bombers.
Faran una maniobra d'aspiració i combat directe. Els Juvenils dels diferents parcs de Catalunya ja fa temps que entrenen la maniobra d'atac a foc forestal.
No espereu al darrer dia per apuntar-vos-hi, la festa promet !!
Us recordo que trobareu les indicacions per la inscripció a l'enllaç següent:
http://joanroma.bloc.cat/
Ens veiem a Sant Llorenç el 2 de maig
2010/04/04
XII APLEC DE BOMBERS i VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS

VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS
MIL·LENARI DE SANT LLORENÇ SAVALL
Ja tenim ben propera la trobada que tindrà lloc a la nostra vila de Sant Llorenç Savall.
Informació Aplec i Trobada
ASBOSAVALL, n'és l'entitat organitzadora, conjuntament amb l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall i la col·laboració d'entitats, empreses i comerços.
ASBOSAVALL és una entitat de voluntariat sense afany de lucre, orientada a donar servei de protecció a les persones, els seus bens i al territori en l’àmbit de les emergències. Així mateix també s’ocupa de la formació i guiatge del jovent en els àmbits de la protecció i la prevenció, sense oblidar els aspectes lúdics i d’intercanvi d’experiències.
És en aquests darrers àmbits en els que s’emmarca la celebració del XII Aplec de Bombers i la VI Trobada de Bombers Juvenils de Catalunya el proper 2 de maig de 2010 a Sant Llorenç Savall. Amb aquesta celebració també commemorarem el Vintè aniversari de la refundació del parc de bombers. Tot això emmarcat en els actes del Mil·lenari de Sant Llorenç Savall..
Tanmateix estarem molt contents de poder comptar amb la vostra presència a la diada.
Darrera data d'inscripció 28 d'abril
Joan Roma Salvó
President ASBOSAVALL
joanromas@gmail.com
David Rocabert Campillo
Cap del Parc de Bombers
bombersslls@gencat.cat
2009/11/14
XVIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA
En nom del Comitè Organitzador del Dissetè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.
Ja fa més de quinze anys que l’Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya es plantejà la necessitat d’organitzar un Congrés en el qual fossin els propis bombers voluntaris els qui es trobessin i manifestessin les seves inquietuds pel que fa a la tasca i les necessitats de millora. El Congrés d’enguany ens ha de servir per aprofundir en els diferents aspectes de la nostra tasca, en valorar les millores, plantejar els reptes de futur i, com sempre en aquests congressos, conèixer experiències, intercanviar idees i projectes, ...
Enllaç a l'arxiu del programa definitiu
La intenció del Comitè Organitzador és la de compartir un cap de setmana de diàleg i de treball conjunt per poder arribar a unes conclusions que permetin millorar els parcs i a la vegada el nostre servei a la societat. Volem treballar els següents àmbits:
- L’avantprojecte de llei dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de Catalunya que properament entrarà a tràmit al Parlament de Catalunya.
- Aprofundir en el coneixement de equips especialitzats que treballen dins l’àmbit dels bombers de la Generalitat, però també els que ho fan al nostre costat.
- Ens cal també treballar mirant al futur; Són els bombers voluntaris una solució? Quines persones ocuparan els nostres llocs als parcs? Qui ens substituirà?
Finalment el diumenge al matí, els bombers juvenils realitzaran una demostració i es durà a terme l’Assemblea General de l’As.Bo.Vo.Ca.
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
2009/10/24
S'acosta el XVIIè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya
Com en els darrers anys l'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya organitza un Congrés anual obert a tots els bombers i bomberes amb l'objectiu de compartir experiències i coneixements en un ambient diferent de l'habitual durant un cap de setmana. Enguany es celebrarà els propers 21 i 22 de Novembre al Monestir de Les Avellanes (comarca de La Noguera), molt a prop de Balaguer.
És per això que en nom de la Junta Directiva de l'Associació us convido a participar-hi i a fer-ne difussió entre els vostres contactes i les vostres amistats amb la voluntat de que tothom n'estigui al corrent i garantir l'èxit de l'esdeveniment.
Trobareu el programa provisional, la Butlleta d'inscripció, la Convocatòria per a l'Assamblea de l'Associació, aquesta darrera adreçada als socis i sòcies de l'entitat, a l'enllaç següent:
http://joanroma.bloc.cat/album/18048/22251
També hi trobareu el document de la maniobra que realitzaran els bombers juvenils el diumenge al matí.
Com a President de l'Associació m'agradaria poder compartir aquest cap de setmana amb tot vosaltres.
Salutacions cordials,
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
Enllaços:
http://joanroma.bloc.cat
http://www.monestirdeleavellanes.com
http://www.osbalaguer.cat


