2014/06/09
EDITORIAL (Número 6) Revista @Alerta_Asbovoca Abril 2014
EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca Número 2, Abril 2013
EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca número 1 (gener 2013)
2010/10/22
XVIIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA
En nom del Comitè Organitzador del Divuitè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.
Enllaç als arxius per a l'assemblea:
Convocatòria Assemblea XVII\'10.pdf
Convocatòria Elecoral 10\'.pdfDesitjo poder retrobar-nos els propers 13 i 14 de novembre a Lloret de Mar,
Salutacions,
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
2010/06/02
A d'altres paisos ho tenen molt clar!
2010/04/21
Diada de Sant Jordi 2010

2010/04/15
CENDRES,una reflexió sobre l'incendi de 2003 a Sant Llorenç Savall
Vídeo realitzat, ja fa uns anys, per un bon company del poble
2010/04/10
Novetats de l'aplec
Ens confirmen de Setúbal (Portugal) que vindran una trentena de bombers entre juvenils i la banda que tenen al parc.
A més vindrà una representació del seu Ajuntament, presidida pel primer tinent d'alcalde i responsable de Protecció Civil i Bombers.
Faran una maniobra d'aspiració i combat directe. Els Juvenils dels diferents parcs de Catalunya ja fa temps que entrenen la maniobra d'atac a foc forestal.
No espereu al darrer dia per apuntar-vos-hi, la festa promet !!
Us recordo que trobareu les indicacions per la inscripció a l'enllaç següent:
http://joanroma.bloc.cat/
Ens veiem a Sant Llorenç el 2 de maig
2010/04/04
XII APLEC DE BOMBERS i VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS

VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS
MIL·LENARI DE SANT LLORENÇ SAVALL
Ja tenim ben propera la trobada que tindrà lloc a la nostra vila de Sant Llorenç Savall.
Informació Aplec i Trobada
ASBOSAVALL, n'és l'entitat organitzadora, conjuntament amb l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall i la col·laboració d'entitats, empreses i comerços.
ASBOSAVALL és una entitat de voluntariat sense afany de lucre, orientada a donar servei de protecció a les persones, els seus bens i al territori en l’àmbit de les emergències. Així mateix també s’ocupa de la formació i guiatge del jovent en els àmbits de la protecció i la prevenció, sense oblidar els aspectes lúdics i d’intercanvi d’experiències.
És en aquests darrers àmbits en els que s’emmarca la celebració del XII Aplec de Bombers i la VI Trobada de Bombers Juvenils de Catalunya el proper 2 de maig de 2010 a Sant Llorenç Savall. Amb aquesta celebració també commemorarem el Vintè aniversari de la refundació del parc de bombers. Tot això emmarcat en els actes del Mil·lenari de Sant Llorenç Savall..
Tanmateix estarem molt contents de poder comptar amb la vostra presència a la diada.
Darrera data d'inscripció 28 d'abril
Joan Roma Salvó
President ASBOSAVALL
joanromas@gmail.com
David Rocabert Campillo
Cap del Parc de Bombers
bombersslls@gencat.cat
2009/11/14
XVIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA
En nom del Comitè Organitzador del Dissetè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.
Ja fa més de quinze anys que l’Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya es plantejà la necessitat d’organitzar un Congrés en el qual fossin els propis bombers voluntaris els qui es trobessin i manifestessin les seves inquietuds pel que fa a la tasca i les necessitats de millora. El Congrés d’enguany ens ha de servir per aprofundir en els diferents aspectes de la nostra tasca, en valorar les millores, plantejar els reptes de futur i, com sempre en aquests congressos, conèixer experiències, intercanviar idees i projectes, ...
Enllaç a l'arxiu del programa definitiu
La intenció del Comitè Organitzador és la de compartir un cap de setmana de diàleg i de treball conjunt per poder arribar a unes conclusions que permetin millorar els parcs i a la vegada el nostre servei a la societat. Volem treballar els següents àmbits:
- L’avantprojecte de llei dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de Catalunya que properament entrarà a tràmit al Parlament de Catalunya.
- Aprofundir en el coneixement de equips especialitzats que treballen dins l’àmbit dels bombers de la Generalitat, però també els que ho fan al nostre costat.
- Ens cal també treballar mirant al futur; Són els bombers voluntaris una solució? Quines persones ocuparan els nostres llocs als parcs? Qui ens substituirà?
Finalment el diumenge al matí, els bombers juvenils realitzaran una demostració i es durà a terme l’Assemblea General de l’As.Bo.Vo.Ca.
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
2009/10/24
S'acosta el XVIIè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya
Com en els darrers anys l'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya organitza un Congrés anual obert a tots els bombers i bomberes amb l'objectiu de compartir experiències i coneixements en un ambient diferent de l'habitual durant un cap de setmana. Enguany es celebrarà els propers 21 i 22 de Novembre al Monestir de Les Avellanes (comarca de La Noguera), molt a prop de Balaguer.
És per això que en nom de la Junta Directiva de l'Associació us convido a participar-hi i a fer-ne difussió entre els vostres contactes i les vostres amistats amb la voluntat de que tothom n'estigui al corrent i garantir l'èxit de l'esdeveniment.
Trobareu el programa provisional, la Butlleta d'inscripció, la Convocatòria per a l'Assamblea de l'Associació, aquesta darrera adreçada als socis i sòcies de l'entitat, a l'enllaç següent:
http://joanroma.bloc.cat/album/18048/22251
També hi trobareu el document de la maniobra que realitzaran els bombers juvenils el diumenge al matí.
Com a President de l'Associació m'agradaria poder compartir aquest cap de setmana amb tot vosaltres.
Salutacions cordials,
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
Enllaços:
http://joanroma.bloc.cat
http://www.monestirdeleavellanes.com
http://www.osbalaguer.cat
2009/09/27
Proposició no de Llei sobre el reconeixement i protecció de la figura del bomber voluntari.
Ja que un membre del grup al "Facebook" ho ha avançat (gràcies Alfons!) us comunico que comencem a veure resultats de les reunions mantingudes, abans de l'estiu, amb polítics del nostre país.
En l'enllaç adjunt (pagina 14) hi trobareu la "Proposición no de Ley sobre el reconocimiento y protección de la figura del bombero voluntario" que el grup Parlamentari d'ERC, concretament en Joan Ridao i en Joan Tardà (que és la persona amb qui em vaig entrevistar) ha presentat per a debatre al Ple del Congrés de Diputats de l'Estat Espanyol. Convé recordar que les qüestions relacionades amb la Seguretat Social són competència de l'Estat i no de la Generalitat, per això la presentació a Madrid.
Tenim l'esperança que altres grups s'afegiran a la proposta, de fet des de CiU ja s'ens ha comunicat la seva posició favorable a la proposta i estem a l'espera de la posició dels altres grups.
A l'enllaç hi trobareu el text de la proposició.
http://www.congreso.es/public_oficiales/L9/CONG/BOCG/D/D_260.PDF (Veure Pag. 14)
La intenció d'ASBOVOCA era presentar-ho al Congrés dels propers 21 i 22 de Novembre, però s'ens han avançat ;-) Ara cal esperar que s'accepti per a debatre al Ple i s'aprovi..... pas a pas....
Salutacions,
Joan Roma
President ASBOVOCA
