El culpable d'aquesta cosa

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris bombers. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris bombers. Mostrar tots els missatges

2014/06/09

EDITORIAL (Número 6) Revista @Alerta_Asbovoca Abril 2014


EDITORIAL (Número 6) Revista @Alerta_Asbovoca Abril 2014

Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA

Temps de canvis

Concordia res parvaæ crescut
Discordia màxima dilabuntur
Sal·lustià (S. I ac.)

El passat 23 de febrer es celebrà a Agramunt el XXI congrés de l’Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya, on es varen tractar tres temes que considerem primordials per als bombers voluntaris del nostre país: Model, Assegurança i Formació. En aquest número d’ALERTA hi trobareu àmplia informació del mateix.
Han passat més de 30 anys de la definició i organització dels serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de Catalunya i, per tant, també del cos de bombers voluntaris tal i com el coneixem avui. Ha transcorregut, per tant, una generació i possiblement l’esperit i la motivació dels bombers voluntaris d’ara ha canviat respecte dels de fa trenta anys. Les tecnologies han millorat alguns aspectes de la prevenció i extinció, les xarxes de comunicacions han ajudat a respondre més ràpidament a l’emergència, .... També les necessitats del país han evolucionat i per això cal fer una pausa per reflexionar sobre el model i, si cal, repensar-lo per millorar-ne l’eficàcia i el servei a la societat.
La capacitat actual dels bombers voluntaris per donar resposta a les emergències està al límit del col·lapse. Als efectes de l’envelliment natural dels propis bombers, cal afegir-hi l’estat del mercat laboral i la sempre difícil conciliació de vida laboral amb familiar i “bomberil” és cada vegada més complicada.
Aquest problema es comú a molts països on el pes del voluntariat a les emergències és important. Sense anar més lluny, a França fa temps que s’hi troben i per a posar-hi solució, el passat mes d’Octubre el Ministre de l’Interior, les associacions municipalistes i la Federació Nacional dels Sapeurs-Pompiers van signar un document de compromís amb el voluntariat, anomenat “Pla d’acció per als bombers voluntaris”, on s’especifiquen 25 mesures –en els àmbits d’assegurança, juvenils, conciliació, protecció jurídica i econòmica, etc...- per a la potenciació del col·lectiu.
La nostra associació ja al Congrés del 2003, celebrat a Badalona, va reclamar el desenvolupament d’un “Pla Director del cos de Bombers Voluntaris de la Generalitat de Catalunya” en la línia del “Llibre blanc – Pla director del Cos de Bombers” que es va elaborar aquell any per a l’estructura de bombers professionals. De llavors ençà no hem parat d’insistir als governants en la necessitat de fer alguna cosa per evitar la situació actual.
Així doncs, en els darrers deu anys què s’ha fet al nostre país per a millorar la capacitat de resposta dels bombers voluntaris? Quantes promocions s’han fet? Quants nous bombers voluntaris s’han nomenat? Quina formació s’ha fet per a comanaments? (Els darrers i únics cursos per a caporal daten de finals dels 90) S’ha quantificat el nombre de bombers voluntaris realment operatius? Què s’ha fet per a garantir la protecció jurídica i sanitària dels bombers voluntaris? Què s’ha fet per a dotar d’eines als parcs de bombers voluntaris per tal de millorar i garantir el servei que donem a les persones i al territori?
El passat 23 de febrer a l’assemblea de la nostra associació vàrem acordar engegar un procés de renovació de l’entitat amb l’objectiu d’incorporar nous associats per fer-la més gran i poder treballar els temes de fons, oferint diàleg i treball conjunt amb l’administració per al futur del model de bombers del nostre país. En aquests moments ja són quasi 900 socis i sòcies les que han dipositat la seva confiança en la nostra associació amb aquest objectiu i una quinzena de persones ja s’han constituït com a equip de treball.
Podem tenir la millor estructura, els millors tècnics, els vehicles més moderns, els edificis més adients, les comunicacions més avançades, les darreres novetats en equipament, ... però si no hi ha gent,... Qui ho farà funcionar? Aquest és el principal problema, la MOTIVACIÓ.
Cal un acord de país i ens hi hem de posar avui mateix !

EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca Número 2, Abril 2013


EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca Número 2, Abril 2013
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
Ja hem avançat una passa més!
El segon número d’ALERTA ja ha sortit del forn amb noves col·laboracions i la ferma voluntat de continuar informant i difonent activitats i coneixement a tots els bombers. Aquesta revista només serà profitosa i tindrà sentit amb la participació de tothom, per això us encoratjo a col·laborar-hi enviant les vostres aportacions a revista@bombersvoluntaris.org
En nom de la Junta Directiva vull agrair la bona acollida que ha tingut el primer número i traslladar al Director d’ALERTA les felicitacions pel treball i la dedicació efectuada. És amb actituds positives com aquesta amb les que avançarem cap al reconeixement, difusió, consolidació i millora dels bombers voluntaris a Catalunya.
El passat primer cap de setmana de febrer vàrem celebrar el 20è Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya. Trobareu una crònica a les pàgines interiors. Agraeixo la participació per l’esforç econòmic que representa assistir-hi i l’interès manifestat per les diferents ponències i presentacions com a mostra de l’alta qualitat tant dels temes com dels ponents.
En aquests vint congressos hem pogut comptar amb la participació de ponents d’àmbits molt diversos: tècnics del Cos de Bombers de la Generalitat, investigadors de diverses universitats, bombers, meteoròlegs, físics, químics, enginyers de forest, membres d’agrupacions de defensa forestal, ...; També hem compartit coneixements amb dirigents, tècnics i bombers dels serveis de bombers de Madrid, Alacant, València, Aragó, Euskadi, Balears, Canàries i la U.M.E.; Hem pogut conèixer de primera ma l’organització dels serveis de bombers d’altres països com Itàlia, França, Portugal, Xile i Austràlia; I hem pogut escoltar i veure com estan organitzats els bombers juvenils en aquests països.
Tot això ha estat possible gràcies a la dedicació dels components de les Juntes que ens han precedit, a la participació dels congressistes que any rere any hi han assistit i sobretot als socis que amb la seva aportació econòmica (*) ajuden a mantenir l’associació.
Us animo a fer-vos socis per tal que amb el vostre suport puguem seguir celebrant congressos, conèixer altres realitats, seguir editant aquesta revista i programant altres activitats.

(*) La quota de soci aprovada en la darrera assemblea general és de 16€ anuals.

EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca número 1 (gener 2013)


EDITORIAL Revista @Alerta_Asbovoca número 1 (gener 2013)
Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA
Tens al teu davant el primer número de la revista “ALERTA” editada per ASBOVOCA, associació de bombers voluntaris de Catalunya. Aquesta publicació neix amb la voluntat d’informar i difondre tant les activitats de la pròpia associació com les que s’organitzen i es fan a l’entorn dels bombers de Catalunya i molt especialment dels bombers voluntaris de la Generalitat.
L’ASBOVOCA enguany celebra els seus 20 anys com a entitat al servei dels socis i dels bombers voluntaris tal i com s’estableix en els estatuts. Un dels objectius de l’entitat des de la seva fundació ha estat la voluntat d’informar i fer difusió de les preocupacions, reclamacions, avenços, reflexions i activitats tant lúdiques com tècniques a l’entorn dels bombers voluntaris.
En aquesta línia, ALERTA pretén constituir-se en un mitjà per a la reflexió, l’estudi i el coneixement de tècniques, equipament, serveis, etc... fet per bombers, per als bombers i per a les persones interessades en aquests temes.
ALERTA serà una revista en format digital i periodicitat trimestral que es trametrà a socis, empreses, entitats, administracions i a totes les persones que estiguin interessades en rebre-la.
ALERTA es publica com a continuadora del “Butlletí” de l’ASBOVOCA del qual se n’edità el darrer número l’any 2002. En el transcurs dels deu anys entre ambdues publicacions, els bombers de la Generalitat hem tingut, comptant l’actual, fins a cinc Consellers/es al capdavant i el mateix nombre de Directors/es Generals. Estic convençut que tots, amb més o menys encert, han treballat per a millorar el serveis dels bombers cap a la ciutadania i continuo convençut en que els successius també ho faran.
Tot i així, sempre s’ha dit que en cada canvi de casa es perd algun llençol i mirat en la perspectiva d’aquests deu anys, se n’ha perdut més d’un: Els bombers voluntaris hem perdut la nostra representació al Consell Acadèmic de l’Escola de Bombers; s’ha perdut formació per a les funcions de caporal, encara no s’ha iniciat cap formació per a les funcions de Sergent i Oficial malgrat constar a la reglamentació vigent i s’han perdut moltes oportunitats d’explicar a la societat qui som i què fem els bombers voluntaris, per citar només tres exemples. Desitjo poder-ne parlar en propers números d’aquesta revista i us animo a fer les vostres aportacions en forma de cartes, reflexions, articles o missatges; Estem oberts i receptius a les vostres propostes. En relació amb això, en el darrer número de l’esmentat butlletí hi havia dos articles que continuen totalment vigents malgrat el temps transcorregut i que reproduirem en propers números d’ALERTA. Malgrat tot, en els darrers anys l’associació ha guanyat en dos aspectes fonamentals: ha augmentat el nombre de socis de l’entitat i s’ha establert un diàleg fluid amb la Direcció General i la Conselleria que desitgem continuï amb el nou Conseller, al qual des d’aquí donem la benvinguda.
Voldria, per acabar, demanar al nou Conseller d’Interior, que impulsi per d’una banda el “Pla Director del Cos de Bombers Voluntaris de la Generalitat” tal i com es recomanava al “Llibre Blanc dels bombers de la Generalitat”  (Capítol II.8. pag.21) redactat a principis de l’any 2003 i d’altra les comissions que han d’elaborar les propostes per a la futura Llei de Bombers i el Reglament dels Bombers Voluntaris de la Generalitat, seguint el compromís de l’anterior Conseller.

2010/10/22

XVIIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA



XVIIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA

En nom del Comitè Organitzador del Divuitè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.
Ja fa quasi vint anys que l’Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya es plantejà la necessitat d’organitzar un Congrés en el qual fossin els propis bombers voluntaris els qui es trobessin i manifestessin les seves inquietuds pel que fa a la tasca i les necessitats de millora.
El Congrés d’enguany ens ha de servir per veure el treball d'una associaciò d'àmbit estatal i per a escoltar els projectes de govern que respecte dels bombers voluntaris tenen les diferents opcions polítiques que es presenten a les properes eleccions i actualment tenen representació parlamentaria. Esperem poder aprofundir en els diferents aspectes de les seves propostes respecte de la nostra tasca, en valorar les millores, plantejar els reptes de futur i, com sempre en aquests congressos, conèixer experiències, intercanviar idees i projectes, ...
Enllaç a l'arxiu del programa, full d'inscripció i mapa de localització:
La intenció del Comitè Organitzador és la de compartir un diumenge de diàleg i de treball conjunt per poder arribar a unes conclusions que permetin millorar els parcs i a la vegada el nostre servei a la societat. Després es celebrarà l'Assemblea anual de l'ASBOVOCA per a finalitzar amb un dinar de clausura.
Enllaç als arxius per a l'assemblea:
Convocatòria Assemblea XVII\'10.pdf 
Convocatòria Elecoral 10\'.pdf
Desitjo poder retrobar-nos els propers 13 i 14 de novembre a Lloret de Mar,
Salutacions,

Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA

2010/06/02

A d'altres paisos ho tenen molt clar!

M'encanta aquest video!


FlashoverTV is powered by FireRescue1.com

Quan s'atrevirà la Generalitat de Catalunya a fer-ne un?

2010/04/21

Diada de Sant Jordi 2010



L'Associació de bombers voluntaris de Catalunya també participa de la diada de Sant Jordi d'enguany.

Serà present al Parlament de Catalunya en la lectura de fragments de Les Aventures extraordinàries d'en Massagran, de Josep Maria Folch i Torras.

2010/04/10

Novetats de l'aplec

Bon vespre,

Ens confirmen de Setúbal (Portugal) que vindran una trentena de bombers entre juvenils i la banda que tenen al parc.
A més vindrà una representació del seu Ajuntament, presidida pel primer tinent d'alcalde i responsable de Protecció Civil i Bombers.
Faran una maniobra d'aspiració i combat directe. Els Juvenils dels diferents parcs de Catalunya ja fa temps que entrenen la maniobra d'atac a foc forestal.
No espereu al darrer dia per apuntar-vos-hi, la festa promet !!
Us recordo que trobareu les indicacions per la inscripció a l'enllaç següent:
http://joanroma.bloc.cat/

Ens veiem a Sant Llorenç el 2 de maig

2010/04/04

XII APLEC DE BOMBERS i VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS


XII APLEC DE BOMBERS

VI TROBADA DE BOMBERS JUVENILS

MIL·LENARI DE SANT LLORENÇ SAVALL


Ja tenim ben propera la trobada que tindrà lloc a la nostra vila de Sant Llorenç Savall.

Informació Aplec i Trobada


ASBOSAVALL, n'és l'entitat organitzadora, conjuntament amb l'Ajuntament de Sant Llorenç Savall i la col·laboració d'entitats, empreses i comerços.

ASBOSAVALL és una entitat de voluntariat sense afany de lucre, orientada a donar servei de protecció a les persones, els seus bens i al territori en l’àmbit de les emergències. Així mateix també s’ocupa de la formació i guiatge del jovent en els àmbits de la protecció i la prevenció, sense oblidar els aspectes lúdics i d’intercanvi d’experiències.


És en aquests darrers àmbits en els que s’emmarca la celebració del XII Aplec de Bombers i la VI Trobada de Bombers Juvenils de Catalunya el proper 2 de maig de 2010 a Sant Llorenç Savall. Amb aquesta celebració també commemorarem el Vintè aniversari de la refundació del parc de bombers. Tot això emmarcat en els actes del Mil·lenari de Sant Llorenç Savall..

Tanmateix estarem molt contents de poder comptar amb la vostra presència a la diada.

Darrera data d'inscripció 28 d'abril

Joan Roma Salvó

President ASBOSAVALL
joanromas@gmail.com

David Rocabert Campillo
Cap del Parc de Bombers
bombersslls@gencat.cat

2009/11/14

XVIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA

XVIIè CONGRÉS DE BOMBERS VOLUNTARIS DE CATALUNYA

En nom del Comitè Organitzador del Dissetè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya, i en el meu propi, em plau presentar-vos el programa de treball d’aquest Congrés.

Ja fa més de quinze anys que l’Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya es plantejà la necessitat d’organitzar un Congrés en el qual fossin els propis bombers voluntaris els qui es trobessin i manifestessin les seves inquietuds pel que fa a la tasca i les necessitats de millora. El Congrés d’enguany ens ha de servir per aprofundir en els diferents aspectes de la nostra tasca, en valorar les millores, plantejar els reptes de futur i, com sempre en aquests congressos, conèixer experiències, intercanviar idees i projectes, ...

Enllaç a l'arxiu del programa definitiu

ProgrDEFxviiCongres.pdf

Inscripcio XVIIè Congrés.pdf

La intenció del Comitè Organitzador és la de compartir un cap de setmana de diàleg i de treball conjunt per poder arribar a unes conclusions que permetin millorar els parcs i a la vegada el nostre servei a la societat. Volem treballar els següents àmbits:

  • L’avantprojecte de llei dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de Catalunya que properament entrarà a tràmit al Parlament de Catalunya.
  • Aprofundir en el coneixement de equips especialitzats que treballen dins l’àmbit dels bombers de la Generalitat, però també els que ho fan al nostre costat.
  • Ens cal també treballar mirant al futur; Són els bombers voluntaris una solució? Quines persones ocuparan els nostres llocs als parcs? Qui ens substituirà?

Finalment el diumenge al matí, els bombers juvenils realitzaran una demostració i es durà a terme l’Assemblea General de l’As.Bo.Vo.Ca.

Joan Roma Salvó

President ASBOVOCA

2009/10/24

S'acosta el XVIIè Congrés de Bombers Voluntaris de Catalunya

Benvolgut, Benvolguda,

Com en els darrers anys l'Associació de Bombers Voluntaris de Catalunya organitza un Congrés anual obert a tots els bombers i bomberes amb l'objectiu de compartir experiències i coneixements en un ambient diferent de l'habitual durant un cap de setmana. Enguany es celebrarà els propers 21 i 22 de Novembre al Monestir de Les Avellanes (comarca de La Noguera), molt a prop de Balaguer.

És per això que en nom de la Junta Directiva de l'Associació us convido a participar-hi i a fer-ne difussió entre els vostres contactes i les vostres amistats amb la voluntat de que tothom n'estigui al corrent i garantir l'èxit de l'esdeveniment.

Trobareu el programa provisional, la Butlleta d'inscripció, la Convocatòria per a l'Assamblea de l'Associació, aquesta darrera adreçada als socis i sòcies de l'entitat, a l'enllaç següent:

http://joanroma.bloc.cat/album/18048/22251

També hi trobareu el document de la maniobra que realitzaran els bombers juvenils el diumenge al matí.

Com a President de l'Associació m'agradaria poder compartir aquest cap de setmana amb tot vosaltres.

Salutacions cordials,

Joan Roma Salvó
President ASBOVOCA

Enllaços:
http://joanroma.bloc.cat
http://www.monestirdeleavellanes.com
http://www.osbalaguer.cat

2009/09/27

Proposició no de Llei sobre el reconeixement i protecció de la figura del bomber voluntari.

Bona nit a totes i a tots,

Ja que un membre del grup al "Facebook" ho ha avançat (gràcies Alfons!) us comunico que comencem a veure resultats de les reunions mantingudes, abans de l'estiu, amb polítics del nostre país.

En l'enllaç adjunt (pagina 14) hi trobareu la "Proposición no de Ley sobre el reconocimiento y protección de la figura del bombero voluntario" que el grup Parlamentari d'ERC, concretament en Joan Ridao i en Joan Tardà (que és la persona amb qui em vaig entrevistar) ha presentat per a debatre al Ple del Congrés de Diputats de l'Estat Espanyol. Convé recordar que les qüestions relacionades amb la Seguretat Social són competència de l'Estat i no de la Generalitat, per això la presentació a Madrid.

Tenim l'esperança que altres grups s'afegiran a la proposta, de fet des de CiU ja s'ens ha comunicat la seva posició favorable a la proposta i estem a l'espera de la posició dels altres grups.

A l'enllaç hi trobareu el text de la proposició.
http://www.congreso.es/public_oficiales/L9/CONG/BOCG/D/D_260.PDF (Veure Pag. 14)

La intenció d'ASBOVOCA era presentar-ho al Congrés dels propers 21 i 22 de Novembre, però s'ens han avançat ;-) Ara cal esperar que s'accepti per a debatre al Ple i s'aprovi..... pas a pas....

Salutacions,
Joan Roma
President ASBOVOCA

Distintiu Facebook